Kot vemo, so za otrokov razvoj v prvi vrsti odgovorni starši. Vendar pa v času otrokovega bivanja v vrtcu, pri vzgoji otrok s svojim strokovnim znanjem sodelujejo tudi vzgojitelji in drugi strokovni delavci vrtca. Vzgoja otrok vsebuje številne razvojne mejnike, dileme, stiske in težave, ki jih je najbolje reševati v najzgodnejšem obdobju otrokovega življenja. Takrat jih lahko rešimo najlažje in tudi najbolj učinkovito. Pojav marsikatere težave v prihodnosti pa lahko celo preprečimo. Pomembno vlogo pri tem ima tudi svetovalna služba v vrtcu, saj s svojo dejavnostjo pomaga kreirati pogoje za čim bolj optimalen razvoj otroka.
Svetovalna služba izvaja tri osnovne vrste dejavnosti, in sicer: dejavnosti pomoči, razvojne in preventivne dejavnosti ter dejavnosti načrtovanja in evalvacije. Na ta način se vključuje v reševanje kompleksnih pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj, ki se pojavijo v času otrokovega bivanja v vrtcu. Svetovalna služba v vrtcu pomaga in sodeluje z osnovnim namenom, da bi bili vsi udeleženci procesa vzgoje in izobraževanja v vrtcu in tudi vrtec sam kot celota čim bolj uspešni pri doseganju temeljnega cilja dela v vrtcu, ki je optimalni razvoj otroka ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodno pripadnost ter telesno in duševno konstitucijo.
Vsemu strokovnemu znanju navkljub pa je svetovalni delavec v prvi vrsti človek z vsemi svojimi značilnostmi, izkušnjami, potrebami in obrambami. Zato pri svojem delu ni zgolj strokoven ampak tudi življenjski. Ta življenjskost pa se najlepše kaže v tem, da vse udeležence v procesu svetovanja vidi kot ljudi in ne samo kliente ter se z njimi sporazumeva spontano, s čustveno toplino, strpnostjo, spoštovanjem in z iskrenostjo.